♥ Dreamschool - En skolblogg

Direktlänk till inlägg 7 september 2013

♥ Gillar du/ni inte skolmaten?

Av Sam Vellon - 7 september 2013 13:30

Skolmaten kan vara äcklig och inte alls så värst god att äta. Skolmaten är typ huvudnyckeln till all energi man har i

skolan och det är viktigt att äta skolmaten.. M E N man kan göra sin egen lunch om man inte har lust att äta något!



Några goda och häsosam lunch tips:

 

1. Fruktsallad ( äpple, banan, hallon, jordgubbar mm )

 

2. Gör en nyttig och god smoothie.

 

3. Ta med dig lite soppa.

 

4. Du kan äta frukt om du vill, helst din favorit frukt!

 

5. Gör en liten macka med choklad eller sallad!?

 

6.  Börja först med en liba bröd ( eller något annat slags bröd ) sedan smörjer du in smör eller något annat du gillar och häller  tomat, sallad och gurka på brödet. När du är klar rullar du den och skär de i små runda bitar.

 

7. Gör pasta! Det är både enkelt och gott.

 

8. Något jag gillar mest att äta är NUDLAR! För det tar bara 5 min att göra.

 

9. YOGHURT ÄR NÅGOT ALTERNATIVT ATT HA MED SIG I SKOLAN OCH ÄVEN ÄTA DET!

 

10. .. Och sist men inte minst.. KAKOR, såklart? Alltså om ni får ha med er kakor..  :)


 
 
Stina

Stina

7 september 2013 16:22

Bra mattips osv. Men oftast får man inte tag med sig sin egen mat till skolan om inte det är utav ett visst själ. (Såsom att man t.ex har dragit ut en tand eller något, och man bara får äta en viss sorts mat). Sedan brukar man häller inte få tag med kakor, choklad osv, och sådant blir man ju heller inte direkt mätt på.

Tänkte bara nämna det, men fortfarande bra tips! :)

http://schooltips.bloggplatsen.se

Sam Vellon

7 september 2013 16:37

Jaha, men jag trodde att man fick ha med sig frukt till skolan??
Det är ju typ lärarens dröm liksom att se elever äta frukt än godis inte sant?!

Jag tipsade om olika slags kakor. Det finns ju kakor som inte innehåller choklad eller något som man ej får ha i skolan. Annars får man ta bullar eller nått! :)

 
JoJZ

JoJZ

7 september 2013 17:43

SV: åå tack snälla! det värmer ! :)

Ha det bra ~

http://www.jojz.blogg.se

 
Thiril Thamp

Thiril Thamp

7 september 2013 20:15

Vad glad jag blev att du gillar mina bilder, tack - du gör min dag!
Hoppas du får en trevlig kväll!
T.T

http://www.glasscastle.blogg.se

 
Olivia

Olivia

8 september 2013 01:06

Haha. Kakor är oslagbart!

http://www.solglans.blogg.se

Sam Vellon

8 september 2013 21:51

Japp ;)

 
idasbakverk

idasbakverk

8 september 2013 14:16

Passar ju mig , skolmaten är inte något vidare , awesome blogg du har! :)

http://idasbakverk.bloggplatsen.se

Sam Vellon

8 september 2013 18:13

Åhh taack :)

 
David

David

8 september 2013 20:45

Eller... Så skiter man i att äta, använder rasten till nåt vettigt, får anorexia, och mår dåligt resten av skoltiden p.g.a att man blir kallad anorexia-barn?

http://mitt-misslyckade-liv.bloggplatsen.se

Sam Vellon

8 september 2013 21:44

Uhh ja, du behöver inte äta om du mår dåligt av det. Men något måste du väl få i dig, eller? :)

 
B R O W N S U G A R

B R O W N S U G A R

9 september 2013 22:38

Bra tips =D

http://www.brownsugar.blogg.se

 
Amanda :3

Amanda :3

10 september 2013 16:28

Bra tips, men vi får inte ha med oss nåt annat än frukt/grönsaker :( <3

http://cuteybeauty.bloggplatsen.se

Sam Vellon

10 september 2013 17:57

Det var ju synd! Men tack ändå :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sam Vellon - 14 oktober 2013 17:54


Av Sam Vellon - 1 oktober 2013 20:30

1. Vad tänker på just nu? Svar: Uhh.. Vad det blir för väder imon, haha?   2. Spelar du i någon sport?Svar: Inte just nu! Men tänker börja med boxning så småningom.3. Sminkar du dig? Svar: Nej! Använder ibland eyeliner och mascara. jag använ...

Av Sam Vellon - 28 september 2013 20:02


Av Sam Vellon - 28 september 2013 09:15

     ♥  Ta ut stödord Det blir lättare för dig att ta ut några ord från din bok och skriva ner det i en tom sida av en annan skrivbok. Det får dig att komma ihåg texten mycket lättare!     ♥  Sammafatta några meningar Om...

Av Sam Vellon - 27 september 2013 11:15

      Andy är en helt normal 12-årig pojke som inte vill bli slagen eller utsatt för mobbning. Skolans populäraste lärare Mr. Simon parar ihop Andy med Stanley, mer känd som Big G. Det röda håret och de utstående öronen har gjort Big G utst...

 

PS: Tack alla som fortfarande kollar in min blogg..
♥♥ Välkomna till min blogg ♥♥

Välkommen till din nya favorit skolblogg, Dreamschool. I min blogg kommer ni få att läsa en del skoltips, inspiration, en massa pepp, lite om min vardag och en hel del olika tips.

 

Namn: Sam Vellon ( Samira )

Ålder: 13 år ( 6 mars 2000 )

Bor: Göteborg

 

En Blogg Om Hur Du Överlever Skolan Så Enkelt Så Möjligt!

13 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

♥ Senaste inläggen

♥ Kategorier

Hintergrundinformationen Direkt vom Profi modify every file Andere Auswege suchen: 2013
Chrome - Link Select



Skapa flashcards