♥ Dreamschool - En skolblogg

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2013

Plugga roligare?

Av Sam Vellon - 15 augusti 2013 22:45

OBS. jag har inte prövat de här tipsen än bara så ni vet, men jag ska antagligen göra det i år ! =)


Plugga med vänner: 

 

1. Va med någon kompis eller någon du annan du gillar! 

Alltid kul att plugga med någon!


2. Om ni är minst 2 personer kan ni köra en lek! 

Be din kompis att fråga dig frågor som handlar om provet.

Den som svarar på mest frågor vinner och så kör ni om och om igen tills ni tröttnar och gör något annat..


3. Sova över? 

Du och din kompis kan väl sova över hos varandra och plugga, om ni får. 

 

Plugga själv:

 

1. Göra en låt? 

Hitta på en låt om prov svaren. Men du får inte sjunga låten mitt i lektion.. Fråga din lärare om du får en papper.

Skriv ner låten på pappret och nu har du alla svaren på plats..


2. Sitt i en Cafe' och plugga

Gå till en cafe närheten av där du bor. Sitt där en stund, köp en drika och plugga.. Kanske inte roligt men bättre än att sitta

hemma och plugga en massa!


Har inga mer tips tyvär.. Har aldrig suttit och pluggat..  Är liksom dålig på det och om ni har bättre tips så kan ni

mejla till mig, skulle bli glad! :D 

 
 
Märta

Märta

15 augusti 2013 23:39

Najs blogg!
Den kan man verkligen ha nytta av i framtiden! :D

http://bravebrink.bloggplatsen.se

Sam Vellon

16 augusti 2013 00:37

Thanks :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sam Vellon - 14 oktober 2013 17:54


Av Sam Vellon - 1 oktober 2013 20:30

1. Vad tänker på just nu? Svar: Uhh.. Vad det blir för väder imon, haha?   2. Spelar du i någon sport?Svar: Inte just nu! Men tänker börja med boxning så småningom.3. Sminkar du dig? Svar: Nej! Använder ibland eyeliner och mascara. jag använ...

Av Sam Vellon - 28 september 2013 20:02


Av Sam Vellon - 28 september 2013 09:15

     ♥  Ta ut stödord Det blir lättare för dig att ta ut några ord från din bok och skriva ner det i en tom sida av en annan skrivbok. Det får dig att komma ihåg texten mycket lättare!     ♥  Sammafatta några meningar Om...

Av Sam Vellon - 27 september 2013 11:15

      Andy är en helt normal 12-årig pojke som inte vill bli slagen eller utsatt för mobbning. Skolans populäraste lärare Mr. Simon parar ihop Andy med Stanley, mer känd som Big G. Det röda håret och de utstående öronen har gjort Big G utst...

 

PS: Tack alla som fortfarande kollar in min blogg..
♥♥ Välkomna till min blogg ♥♥

Välkommen till din nya favorit skolblogg, Dreamschool. I min blogg kommer ni få att läsa en del skoltips, inspiration, en massa pepp, lite om min vardag och en hel del olika tips.

 

Namn: Sam Vellon ( Samira )

Ålder: 13 år ( 6 mars 2000 )

Bor: Göteborg

 

En Blogg Om Hur Du Överlever Skolan Så Enkelt Så Möjligt!

13 besvarade frågor
Follow on Bloglovin

♥ Senaste inläggen

♥ Kategorier

Hintergrundinformationen Direkt vom Profi modify every file Andere Auswege suchen: 2013
Chrome - Link Select



Skapa flashcards